Sunday, October 25, 2015

Halloween - I'm scared!

With al the stuff that's been happening lately, I totally missed that Halloween is coming closer and closer. As it happens, we are going to a party on Saturday Evening. And I have nothing to wear. OMG. For a short moment, I was afraid I was going to destroy my victorian dress to make it look scary, but luckily, I found another option in my magic box:

Neben all den Dingen die in letzter Zeit bei uns so los waren habe ich völlig verpasst dass Halloween immer näher kommt. Am Samstag Abend sind wir zu einer Party eingeladen - und ich habe nichts anzuziehen! Oh Schreck ... Für einen kurzen Moment habe ich überlegt, mein viktorianisches Kleid zu zerstören um ihm einen gruseligen Look zu verpassen. Gott sei Dank habe ich in der Schatzkiste aber noch etwas anderes gefunden:


 


The bodice is part of a evening gown I made about 5 years ago, the skirt is about 3 years old, also from an evening gown. I think I even wore the two pieces combined like this to a ball once. Since then, they've been in storage in a box under the couch. Hence, the wrinkles ....

Das Oberteil ist Teil eines Abendkleides das ich vor ungefähr 5 Jahren genäht habe, der Rock ist etwa 3 Jahre alt, ebenfalls Teil eines Abendkleids. Ich glaube, ich habe die Rock und Oberteil sogar einmal in dieser Kombination auf einem Ball getragen. Seither lagern sie in einer Box unter der Couch, daher auch die Falten ...

From these two pieces I'll try to make a scary Halloween costume, until Saturday Night. So stay tuned!

Aus diesen beiden Teilen werde ich versuchen ein gruseliges Halloween-Kostüm zu basteln, bis Samstag Nacht. Also bleibt gespannt!

2 Kommentare:

  1. Such a charming dress!You have a great blog:)

    irenethayer.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Irene,

      I'm in fact a little bit sad that this dress will never look the same after I'm done with it :-)
      I'm glad you like my blog!

      Love,
      B

      Delete