Saturday, October 17, 2015

Hitofude and some news

Wonder why it's so quiet around here? Well, we've been busy! Last week, J and I bought a house! (I still can't believe that we're house owners yet). I will share some details with you soon, so stay tuned.

Es war ja ganz schön still hier in den letzten Wochen - aber wir waren fleißig! J und ich haben letzte Woche ein Haus gekauft! (Ich kann es immer noch nicht ganz glauben dass uns ein Haus gehört). Bleibt gespannt, bald gibts ein paar Details dazu!

In the meantime, there has been slow, but steady progress on my Hitofude. Have I told you yet that I love the way this pattern is constructed? No seaming when the whole thing is done! If you had a skein of yarn of infitine length, there wouldn't even be any threads to weave in.

In der Zwischenzeit gab es auch ein paar kleine Fortschritte an meinem Hitofude. Habe ich euch schon erzählt dass ich ganz fasziniert über die Konstruktion dieses Strickmusters bin? Keine einzige Naht ist am Ende nötig! Wenn der Wollfaden lang genug wäre, müssten nichtmal Fadenenden vernäht werden.




That's it for today - see you soon with some news about our(!!) house!

Das wars schon wieder für heute - bis bald mit einem Bericht über unser(!!) Haus!


Love & see you soon,
B

2 Kommentare:

  1. Love this pattern! What is the yarn? Very pretty. Congratulations on your new house!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, the pattern is really amazing. It's fascinating to knit everything in one piece.
      I'm using Garnstudio DROPS Baby Merino. The actual plan was to use Wollmeise, but I decided for the budget option ...

      Delete