Wednesday, October 21, 2015

In a nutshell

If you follow me on instagram, you already saw that apparently we have a very productive walnut tree in the garden at our house.

Falls ihr mir auf Instagramm folgt habt ihr ja schon geschehen dass wir in unserem neuen Garten einen sehr ertragreichen Nussbaum haben.


Obviously, I immediately had to something with that! I've seen very nice pictures of flower-shaped walnut cakes on the internet, and I wanted to try my hand at one (I followed this recipe - in german).

Damit habe ich natürlich gleich etwas machen müssen! Ich habe schon vor einiger Zeit einen tolle blumenförmige Walnusskuchen gesehen, und wollte das selbst auch ausprobieren (ich habe mich an dieses Rezept gehalten).

Before baking:

Vor dem Backen:


After baking:

Nach dem Backen:



 
 
I'm very happy with how the cake looks, however I think it ended up a little bit on the dry side, so maybe I'll make some changes to the dough next time. Still, it tastes really good and overall I'm quite happy with my first try at a walnut flower.
 
Ich bin sehr zufrieden damit wie der Kuchen aussieht, allerdings ist der Teig etwas trocken geworden. Beim nächsten Mal werde ich wohl ein paar Kleinigkeiten ändern. Er schmeckt aber wirklich gut, und ich bin recht zufrieden mit meinem ersten Nussblumen-Versuch.
 
 
See you soon & bis bald,
B

0 Kommentare:

Post a Comment