Friday, February 5, 2016

Sweet Memories of Summer - Road Trip to Tuscany

I have to admit, I'm having a little bit of a winter blues around here. It's all dark, wet and cold outside. To at least warm up my thoughts, I spend the last couple of hours looking through summer photographs, and I realized I didn't share the pictures from the tuscany road trip we did in 2014. Shame on me ... But better late than never!


Ich muss gestehen, dass es mir schön langsam reicht mit dem Winter. Es ist dunkel, nass und kalt draußen. Um mich zumindest gedanklich etwas aufzuwärmen habe ich die letzten beiden Stunden damit verbracht Sommerfotos anzusehen, und dabei habe ich bemerkt dass ich euch die Fotos von unserem Toskana-Roadtrip im Sommer 2014 noch gar nicht gezeigt habe. Aber besser spät als nie!


We spent a few wonderful days in Italy, first visiting San Gimignano.

Wir hatten ein paar wundervolle Tage in Italien, und haben dabei in San Gimignano gestartet.



San Gimignano alley

San Gimignano Impression

San Gimignano stairs

San Gimignano is also known as the "Town of Fine Towers", because of obvious reasons ;-)

San Gimignano ist auch als die "Stadt der Türme" bekannt, die Gründe dafür sind wohl offensichtlich ;-)

San Gimignano towers

San Gimignano square

The town houses many ancient wine cellars, some of which are open to the public.

In der Stadt gibt es viele alte Weinkeller, von denen auch einige für den Öffentlichkeit zugänglich sind:

San Gimignano wine cellar

San Gimignano wine cellar

San Gimignano Hautplatz

San Gimignano View

After two days, we said farewell to San Gimignano and moved on to Siena. More about that later!

Nach zwei Tagen verabschiedeten wir uns von San Gimignano und machten uns auf den Weg nach Siena. Aber da gibts später mehr dazu!

San Gimignano panorama

See you soon & bis bald!
B

1 Kommentare:

  1. Oh so beautiful! We went to Italy a couple of times, but never to this area.

    ReplyDelete